22 Temmuz 2012 Pazar

Kilo Vermek İçin Günde Kaç Kalori Alınmalıdır?

Kilo kaybı için biyo-matematik hesabı;

Eğer aşırı kilolu veya obez iseniz, muhtemelen bir gün içerisinde ihtiyacınız olandan daha fazla yemek yiyorsunuz demektir.  Nitekim  vücudunuz kendini işlevsel olarak ve etkin tutmak için kaloriye ihtiyaç duyar. İhtiyaçtan fazlası yenildiğinde ya da içildiğinde büyük olasılıkla kilo almaya başlarsınız. Aynı şekilde ihtiyaç olandan daha az kalori alırsanız bu kez de kilo kaybetmeye başlarsınız.



Cevabını aradığımız soru, ideal kilo için günlük tüketmeniz gereken kalori miktarı ne olmalıdır?

Tavsiye edilen günlük kalori alımı, öncelikle sizin yaşınıza bağlıdır. Ortalama bir boyda ve ağırlıkta yetişkin bir erkeğin günde 2500 kalori alması gerekir. Ortalama boy ve ağırlığa sahip yetişkin bir kadının ise, günlük 2000 kalori alması gerekir.

Eğer kilo vermek istiyorsanız, yaklaşık olarak 3500 kalorilik bir kalori açığı ile haftada 1 kilo verebilirsiniz. Yani 3500 kalori harcamak 1 kilo vermek anlamına da gelebilir. Bu nedenle sağlıklı dengeli bir diyet yaparak ve bazı fiziksel aktivitelerde bulunarak ya da egzersiz yaparak günlük 500 kalori azaltma yoluna gidebilirsiniz. Haftada 1 kilo vermek için günlük 500 kalori daha az almak yeterli olacaktır. Bunu yapmanın da çok basit iki yolu vardır. Birincisi, günlük beslenmelerinizde 250 kalori daha az almak ve günlük 1 saat tempolu yürümek ya da koşmak. Bu şekilde fazladan 250 kalori yakmış olursunuz.

Tavsiye edeceğim bir diğer şey de yediklerinize dikkat etmeniz. Et yemekleri yerken küçük parçalar halinde olmasına özen gösterin. Kızartmalardan ve ayak üstü atıştırmalardan (hamburger tarzı) uzak durun. Daha çok sebze tüketmeye gayret gösterin. Bu tavsiyeleri yapmak zor değildir ve kilo vermek için işinizi çok daha kolaylaştıracaktır.  

Kilo vermek için bir kaç küçük ayrıntıya dikkat etmek yeterlidir. Spor salonlarına para vermeden de egzersiz ihtiyacınızı karşılayabilirsiniz. Örneğin evinize çıkarken merdivenleri kullanın ya da kısa mesafeli yerlere giderken araç kullanmaktansa yürümeyi tercih edin. Bu basit tavsiyeler zaman içerisinde etkili kilo kaybetmeniz konusunda oldukça yarar sağlayacaktır. Evde yapabileceğiniz egzersizlere örnek olarak videolarımıza göz atabilirsiniz.

Günlük kalori hesaplamanızı ihmal etmeyin. Bu şekilde sağlıklı ve kalıcı olarak kilo kontrolü sağlamış olursunuz. Yemek yeme alışkanlıklarınızda yapacağınız küçük değişiklikler uzun vadede kalıcı kilo vermenizi oldukça kolaylaştıracaktır. 

dersimizdiyet olarak soru ve görüşleriniz bizim için son derece önemlidir. Lütfen yorum yaz bölümünden bize ulaşın. En kısa zamanda cevaplandırmaya çalışacağız.


2 yorum:

  1. SORUNUN CVP YOK SORUNUN SORUSU OLMUŞ BU ŞİMDİ BEN KAÇ KALORİ ALMALIYIM NET CVP

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sorunun cevabı yazının içinde, lütfen biraz daha dikkatli okuyun. Teşekkürler

      Sil